2013. február 1., péntek

Kenyér sütés


Házi kenyér római tálban

(Az alaprecept nosalty.hu oldalról "pamelie"-től száramazik)



Hozzávalók:
  • 3 dl víz
  • 1 dl napraforgó olaj
  • 1 kk ecet
  • 60 dkg liszt
  • 2 kk só
  • 1 kk cukor
  • 3 dkg élesztő



Kenyérsütő géppel dagasztottam be a fenti hozzávalókat, miután az élesztőt a langyos vízben kis cukorral felfuttattam. Természetesen lehet gép nélkül is kézzel dagasztani.
A gépben kb. fél órát kelesztettem, majd átgyúrtam és újabb egy órát konyharuhával letakarva viszonylag meleg párás helyen kell keleszteni kb. duplájára. A római agyag tálat csak a fedelét beáztattam kb. fél órára, majd az alját sütőpapírral kibéleltem és beleformáztam a kenyeret. Újabb fél óra kelesztés és késsel bevágtam a tetejét, majd be a hideg sütőbe a fedéllel a tetején és első 20 percben 230 fokon majd mérsékelv a hőmérsékletet 220 fokon sütjük. Ekkor kivesszük és a tetejét levéve vizes ecsettel megkenjük a kenyér tetejét, majd visszatoljuk 15 percre a sütőbe hogy megpiruljon a teteje.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése