2012. november 3., szombat

Bögre mákos

 Gyors süti és könnyen variálható

Nagyon szeretem az ilyen gyorsan elkészíthető süteményeket, amikor csak átugrik valaki  hozzánk egy délután és nincs időm készülni de azért mégis kínálnék valami házi finomságot.
Egy ismerősünknél is ettünk már ilyet és egész mákkal készítette azóta én is így csinálom, mert különleges a süteményben hogy az egész mákszemek roppanak a fogunk alatt.
Az alaprecept Nagymamám szakácskönyvéből való, azzal kiegészítve hogy én egész mákszemekkel sütöm.



1 egész tojás
1 cs. sütőpor
1 bögre cukor
1 bögre tej
1 bögre darált vagy egész szemű mák
1 bögre rétesliszt
1 citrom reszelt héja

A tojással kezdve az egészet összekeverjük és lisztezett formában, vagy sütőpapírral bélelt formában tűpróbáig sütjük 180 fokon (előmelegített sütőben), amikor a beleszúrt villára már nem tapad tészta.

A tetejére a krémet fél doboz Mascarpone (500 g-mos fele) összekeverve egy banános kis poharas joghurttal. Díszíthetjük akár sima tejszínhabbal is, vagy Nagymamám receptje szerint félbevágva lekvárral is. A formákkal is lehet variálni, ez esetben egy szögletes tepsiben sütöttem és simán felszeleteltem, de lehet őzgerinc vagy akár kuglóf formában is sütni ekkor cukormázzal is lehet díszíteni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése