2012. november 27., kedd

Karácsonyi sütemény recept

Karácsonyi sütemény recept - mézeskalács házikó



Igaz, még csak november van és elég enyhe idő, de épp itt az ideje nekifogni egy mézeskalács házikó készítésének. Minden évben készítek házikót, amit ünnepek után a gyerekek boldogan szétszednek és megesznek. A házikóba elemes pici teamécsest is szoktam tenni, így este nagyon hangulatos dísze is szobának adventi időszakban.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
15 dkg porcukor
25 dkg méz
5 dkg margarin
1-1 kávéskanál fűszer (fahéj, szegfűszeg, vagy mézeskalács fűszerkeverék)
4 púpozott kávéskanál szódabikarbóna
1 tojás
esetleg langyos víz

A lisztet a cukorral és a fűszerekkel összekeverjük, a mézet vízfürdőben meglangyosítjuk és beletesszük a margarint, kevergetve felolvasztjuk benne.
A mézes margarint a lisztes keverékhez öntjük, beleütjük a tojást és sima tésztává gyúrjuk. Eleinte kissé ragadós a tészta, de nem kell megijedni ez ilyen. Másnap 2-3 mm vastagra nyújtjuk és sablon segítségével kívánt méreteket kivágju és 150 fokos sütőben 10 percig sütjük.

Többféle összeállítási módot kipróbáltam, a tojásfehérjés mázzal nekem nagyon sokára dermedt meg a ragasztás és egyéb módon ki kellett támasztanom, mert szétdőltek a falak. Aztán kipróbáltam a karamellt ragasztóként, és nagyon bevált mert hihetetlen gyorsan köt viszont nagyon kell vigyázni mert égési sérülést okoz ha hozzáérünk a forró karamellhez. Ehhez kb. 20 dkg cukrot serpenyőben felolvasztani majd aranybarnára kell sütni, ezzel a forró nyúlós masszával fakanál segítségével először az oldalfalakat és legvégén a tetőt kell összeragasztani.
A tető színezéséhez önmagában piros színezőt használtam ezzel kentem be a tetőt, majd mázzal a fehér részeket. Máz: 1 tojás fehérje felverve + 8 csepp ecet, belekeverve 15-20 dkg porcukor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése