2012. november 2., péntek

Zakuszka

Finom és egészséges Zakuszka


 
Egy barátnőmnél ettem először Zakuszkát és nagyon ízlett leginkább számomra a magyar lecsóhoz hasonlított az íze a paprika paradicsom miatt. Tetszett, hogy ez egy egészséges mégis nagyon ízletes főként kenyérre kenhető étel ami a nyár hangulatát idézi és még télire is eltehető.
A Zakuszka erdélyi étel, eredetileg örmény származású.

Ezen felbuzdulva kerestem recepteket, amiket kis módosítással saját ízlésemre alakítottam és szerencsére gyerekeim is szívesen eszik. Ennek nagyon örülök, mert zöldség gyümölcs néha a "nemszeretem" kategória a gyerekeknél és a Zakuszkánál biztos vagyok benne hogy egészséges zöldségekkel teli és tartósítószer mentes valamint egyéb adalékanyag mentes ételt tudok asztalra tenni akár reggelire vagy vacsorára.


Hozzávalók:

   
  • 1 kg zöldpaprika
  • 1 kg paradicsompaprika vagy kápiapaprika vagy pritaminpaprika
  • 1 kg padlizsán
  • 30 dkg hagyma
  • 3 dl paradicsomszósz
  • 3 dl olaj
  •  bors

  •  


    A zöldpaprikát, paradicsompaprikát és padlizsánt sütőben, vagy grillen kell megsütni (előtte a paprikák csumáját eltávolítottam). A kerti grillen sütöttem a zöldségeket bükkfán, amitől enyhe füstös ízük lett és szerintem valami fantasztikus ízvilága lett ettől. A padlizsán héját még melegen egy késsel lehúzzuk majd konyhai aprítógépben az egészet pépesre apírottam. A hagymát szintén az aprítógépben daraboltam, majd az olajon üvegesre sütöttem, ekkor ráborítottam a zöldséges egyveleget, bele a paradicsomszószt (Aldi paszírozott paradicsom kiváló, papírdobozos változat). Kevergetve kb. 1/2 órát főztem forrva, vigyázva hogy ne égjen le. Kifertőtlenített befőttes üvegekbe tettem, töltés után fejére fordítva. A befőttes üvegeket mosogatógépben szoktam dunsztolni, elindítom a legforróbb programot természetesen mosószer tabletta nélkül. A befőzést általában este szoktam miután a gyerekek már alszanak, így a mosogatógépes dunsztolás is estére marad, és hagyom reggelig a gépben az üvegeket. Reggel még melegek amikor kiveszem és így tartósítószer nélkül eltehetőek hasonlóan a szárazdunszthoz a befőttek, vagy akár lekvárok is.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése