2012. november 29., csütörtök

Pite recept

Kelbimbós pite



A zöldséges pitéket azért szeretem, mert sokféleképpen elkészíthető, általában így mindenki szívesen megeszi a zöldségeket. Szoktam ebédre kiegészítőként pl. egy tartalmas leves után, vagy vacsorára de reggelire hidegen is nagyon finom.
A tészta készítése elég egyszerű, kis gyakorlattal a pitekészítés gyerekjáték.

 
Tészta hozzávalók:
25 dkg liszt (fehér vagy teljeskiőrlésű vagy update1 bármilyen jó)
10 dkg teavaj
1 tojás sárgája
1 kiskanál só
 
A lisztet a sóval elvegyítjük és a vajjal tojássárgájával tésztává gyúrjuk, nem baj ha nem lesz egynemű a tészta kicsit morzsalékos lehet.
Ezután egy kb. 25 cm átmérőjű kerámia tálba simítottam, nekem nem vált be hogy előtte munkalapon kinyújtom aztán azt belesimítom a formába, mert vagy odaragadt a felülethez vagy pedig elszakadt. Ezért és az egész gombócot a kivajazott formába teszem és szépen elnyomkodom mintha gyurma lenne amíg vékony rétegben ki nem tölti a formát. Ezután 180 fokon ún. vakon sütéssel tehát töltelék nélkül kell a tésztát sütni (én nem szoktam semmit ilyenkor a tésztára tenni, de amúgy vakon sütésnél borsót vagy babot kell rátenni súlyként amit persze aztán el kell távolítani) kb. 5-10 percig amíg enyhén megsül és már nem nyers a tészta.
 
Töltelék:
Fantáziánk szerint: Zöldség, sonka, újhagyma stb.
ezzen hozzávalókat pite tésztán szépen elrendezgetjük, majd leöntjük a következő keverékkel:
3 egész tojás
1/2 doboz nagy tejföl (vagy ennek a fele tejszín)
bors
esetleg fűszernövény pl. petrezselyem, kapor ízlés szerint.
 
A pitét 180 fokon sütjük, míg megszilárdul a töltelék és teteje aranybarna lesz.
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése