2012. november 7., szerda

Macaron

Nagyon finom, különleges állagú sütemény, kívül roppanós belül puha. Első próbálkozásom igaz nem sikerült valami jól, de olyan finom volt, hogy a tepsiből megettem az egészet: "csak még egyet.. ez lesz az utolsó.. na most már tényleg.. hamm.

A macaron készítésében szerintem a legnehezebb a megfelel állag elérése, mert ha ezt esetleg elrontjuk akkor csak a sütőben derül ki, hogy nem lett jó. De érdemes próbálkozni, mert tényleg nagyon finom.
Többféle receptet is kipróbáltam, de itt találtam a legjobb leírást: http://www.diningguide.hu/recept/etterem-informacio-7786

Hozzávalók:


  • 110 g  mandula darált (legjobb a mandula liszt)

  • 200 g porcukor

  • 90 g tojásfehérje

  • 40 g kristálycukor
  • színezék amilyen színűt szeretnénk

  • A fehérjéket habbá verjük, itt el kell találni a megfelelő állagot amikor a habverőn csúcs képződik a habból és enyhe mozgatásra "himbálózik" a hab. Ha színezni szeretnénk, itt kell a színezéket a habba tenni, én sima folyékony ételszínezéket használtam. Ekkor kell belekeverni kanállal a porcukros darált mandulát. Itt is az állag eltalálása a fontos, kiskanállal egy tányérra cseppentsünk a masszából és így képződik a kupac tetején egy csúcs ha 10 másodperc alatt eltűnik akkor jó, ha nem akkor 1-2őt még keverjünk a masszán, ha túl folyós akkor már túlkevertük, úgyhogy óvatosan.
    Tepsibe sütőpapírra kb. 50 ft-os nagyságokat nyomózsákkal nyomunk, nekem úgy jött be leginkább, hogy a habzsákra nem tettem nyomófejet, csak a nyomófej tartó részt, amin kb. 2-3 cm-es lyuk van és ebből nyomtam ki a kupacokat. Ezután kb. 1 óra pihentetés szükséges, amikor már tapintásra egy "bőr" réteg keletkezik a macaronokon, tehát nem ragad az ujjra.
    150 fokon kb. 15 perc, első 5 perc után ún. talpak keletkeznek a macaronon és ha ez sikerült akkor már csak arra kell vigyázni nehogy túlsüssük.
    A macaronok megtölthetők bármilyen krémmel, vagy akár lekvárral. Ez esetben csokoládé ganache-t használtam. (225 gr. étcsokoládé, 2 dl tejszín, 2 evőkanál cukor, 2 evőkanál teavaj. Csokin kívül mindent lábosba felforralni, majd tűzről levéve a csokira önteni és kevergetni amíg feloldódik.)

    1 megjegyzés:

    1. Szerintem kihagytad, hogy a tojásfehérjéhez a kristálycukrot is hozzá kell adni és együtt verni!

      VálaszTörlés